Poslední OPEN TOUR Trutnov zimní části na koberci 14.4.2012

16.04.2012 21:59

Na sobotu 14 dubna 2012 byl naplánován poslední závod na koberci. Toto kolo závodu v rámci OPEN Tour Trutnov byl posunut kvůli MČR, které se konalo v Holešově v původně naplánovaném termínu tohoto závodu. Na tento poslední kobercový závod se přihlásilo celkem a účastnilo 24 jezdců v kategorii OPEN, 14 v Hobby, 8 ve Formulích a 4 v GT. Celkem tedy rovných 50 jezdců.

Samotná stavba dráhy začala jako již tradičně v pátek večer a kdo chtěl, mohl již od pátku trénovat a ladit formu na sobotní ostrý závod. Koberec byl stejný jako na předchozím závodu a myslím, že všichni si tuto změnu všimli již minule. Tento koberec je sice menší a tedy dráha nebyla tak velká, jako jsme byli v Trutnově zvyklí, ale zase nepouští chlupy, které po jízdě byly snad všude a nejvíc ze všeho trpěly vždy ložiska.

Do Trutnova jsem přijel již v pátek večer a tak bylo dostatek času na přípravu modelu. Po dvou letech jsem se rozhodl opustit „pomalejší“ Stocky a dát do auta opět o kousek výkonnější motor. Pořídil jsem tedy nový motor 6,5T s řady X20 a tak hned po vybalení potřebných věcí jsem se pustil do instalace samotného motoru do auta. Nejdříve jsem ponechal původní regulátor Nosram Pearl V2. Vyzkoušel pár režimů nastavení, ale vždy po jízdě jsem na tomto regulátoru dosahoval teplotu kolem 70°C. Asi by to chtělo na tento regulátor dát chladič, případně větráček a pak to bude v pohodě. Abych jej zbytečně netrápil, osadil jsem do auta regulaci Tekin RS PRO, která dlouho ležela v krabici. Bylo mi jasné, že najít ideální nastavení bude trochu oříšek, ale času bylo dost. Po pár jízdách, kdy jsem pořád upravoval nastavení regulace bylo vše připraveno na závod.

V sobotu ráno se hned po sedmé začala hala plnit dalšími jezdci, kteří si nechtěli nechat ujít tento poslední kobercový závod, bufet opět k dispozici i s gulášem a tedy nic nebránilo, aby hned po rozpravě začali krátce po deváté první kvalifikační jízdy. Kategorie OPEN byla v pořadí až poslední a tak bylo dostatek času na poslední přípravu auta. Čekali nás 4 kvalifikace a 3 finálové jízdy.  Já jsem se snažil sžít s autem, protože motor 6,5T sice nepatří mezi největší dravce, ale rozdíl oproti 9,5T je znatelný, hlavně při tahu ze spodních otáček. To byl taky hlavní důvod mých častých chyb a všude jsem byl „dlouhý“. Jízda z mého pohledu byla taková nemastná neslaná. Bude to chtít pár závodů, abych si na nový silnější motor zvykl. Každopádně je to větší adrenalin.

Po odjetí kvalifikací bylo jasné, že o vítězství se poperou Víťa Hola a Michal Blahovský, který obsadili na startu první dvě pozice.

Pořadí prvních 5 na startu skupiny A:

1.   Blahovký

2.   Hola

3.   Ďurana

4.   Ševčík

5.   Sedláček

Dalo se tedy čekat zajímavé finále a to ne jenom v bojích o vítězství v tomto závodu. Dle tohoto předpokladu to i dopadlo. V prvním finále bohužel Michalovi Blahovskému upadlo kolo a tak si pre vítězství dojel Víťa Hola. Ve druhém a třetím pak Michal zvítězil a tak si zajistil i celkové první místo. Víťa Hola dojel na druhém místě. Zajímavé souboje bylo vidět ve všech jízdách na ostatních pozicích. V každém finále bylo pořadí zcela jiné a tak se čekalo do poslední chvíle jak to celkově dopadne.

Konečné pořadí na bedně:

1.   Michal Blahovký

2.   Víťa Hola

3.   Rado Ďurana

Kompletní výsledky jak tento poslední závod dopadl, najdete zde.

Závěrem:

Máme za sebou zimní kobercovou sezonu a již nezbývá, než připravit vše na léto a asfaltové okruhy. Tady v Trutnově to byl opět příjemně strávený pátek a sobota a tak, jak jsme zvyklí, proběhlo vše bez sebemenších problémů. Všechny jízdy s komentářem, hudba a dobrá nálada po celý závod. Nezbývá mne už nic co by bylo nutné dodat, snad jen malé poděkování pořádajícímu klubu za snahu vytvořit co nejlepší prostředí a podmínky pro závodění a všem soupeřům, kteří do Trutnova na závody jezdili a tím jsme vždy společně vytvořili příjemnou závodní atmosféru.