Návrat ke STOCK kategorii.

08.07.2012 17:28

Po delší době jsem opět našel trochu času, abych alespoň pár řádky přidal něco nového na tomto webu. Na konci zimní částí jsem se rozhodl změnit motor a tak jsem do auta nainstaloval nový 6,5T motor. Odjel jsem s ním tři krát XRAY Challenge v Čelákovicích a jednou závod v Náchodě. Se silnějším motorem jsem se postavil na start již na posledním halovém závodě v Trutnově na koberci a pak tedy celkem čtyři zmiňované závody na asfaltu.

Motor 6,5T sice nepatří mezi největší dravce, ale určitě je mnohem silnější než 9,5T v modu se ZERO boostem. Jízda se silnějším motorem a případným časováním regulátoru je mnohem živější a je důležité udržet přesnost a stopu. Auto již dosahuje hodně velkých rychlostí, což vyžaduje také větší koncentraci. Ano, baví mne to a je to jízda s mnohem větším adrenalinem, nicméně rozhodl jsem se vrátit zpět do méně výkonné kategorie STOCK. Proč tato změna ke slabšímu motoru?

Pomalejší STOCK kategorie mi vyhovuje mnohem více hlavně z důvodu vetší plynulosti jízdy. Navíc po zkušenosti z předchozích let, kdy jsem jezdil pouze STOCK kategorii, je náročnost na údržbu auta mnohem větší při použití silného motoru. Výkon modified motoru dává autu mnohem víc zabrat a je důležité se autu více věnovat. Jednotlivé díly samozřejmě více trpí z důvodu většího namáhání. Při odjetých čtyřech závodech s motorem 6,5T jsem z důvodu žádné kolize nebyl nucen nic měnit. Každopádně spotřeba dílů byla z mého pohledu dost velká. Dva krát mi prasknul zadní řemínek, ukroutila se přední poloosa, přední řemínek dostal také dost zabrat, protože jsou na něm vidět patrné známky opotřebení. To ani nepočítám, kolikrát se mi povolili piny v předních kardanech nebo vymlácení unašečů pro poloosy v přední ose. Na toto jsem nebyl zvyklý. Z vlastní zkušenosti po absolvování pouze STOCK kategorie, jsem takovéto množství dílů nebyl nucen měnit za celou sezónu. Proto tedy padla volba pro návrat ke slabší motorizaci.

První závod, kde jsem opět jel s motorem 9,5T byl závod v Náchodě. Cílem bylo najít opět nastavení a sžít se s autem. Nezačalo to hned příjemně. Doma jsem naletoval nový motor X20 9,5T ten se hned ve třetím okruhu na náchodské dráze při ranním trénování odporoučel. Po rozebrání jsem byl docela překvapen, když kotva byla roztrhána na čtyři kusy. Byl jsem z toho dost naštvaný, uvažoval jsem o sbalení věcí a odchodu domů, protože se mi nechtělo dále jezdit s 6 a půlkou. Naštěstí tam byl Martin Kořínek, který mi motor hned na místě obratem vyreklamoval, a tedy po přeletování jsem mohl zůstat a jezdit. Tímto bych chtěl tedy Martinovi ještě jednou poděkovat za jeho přístup k vyřešení této reklamace.

Sample Image

V sobotu 7. června se konal další závod seriálu XRAY Challenge, kde jsem se na plno vrátil do STOCK kategorie a musím říct, že to byla pro mne příjemná změna. Jak jsem psal, rychlé Modified (OPEN) kategorie, jsou super svezení, ale tohle mi vyhovuje mnohem více. S návratem po půl roce do stockové kategorie jsem byl spokojen a moc si ji užil. Ze začátku mi to moc nešlo, ale nakonec se mi podařilo dostat do tempa a usadit se mezi závodnické jména této kategorie jako Aleš Pelikán, Jirka Opl, Honza Červený, Saša Kukan či pořád se zlepšující Robert Earwig a Karel Štěpánek.

Závěrem:

Modified (OPEN) kategorie:

  • Mnohem větší rychlost a výkon auta
  • Větší adrenalinová zábava
  • Náročnější na komponenty auta

STOCK (9,5T ZERRO BOOST) kategorie:

  • o něco pomalejší s nižším výkonem oproti Modified
  • Šetrnější k autu a tím i delší životnost dílů

 

To co kdo zvolí je na každém jednotlivci. Mezi jezdci je spousta těch, kteří radši volí silnější OPEN kategorie a stejně tak je dost početná skupina co radši volí pomalejší Stock. I když poslední dobou převládá počet účastníků kategorie Stock, tak na 4. Závodu XRAX Challenge v Čelákovicích bylo v OPEN kategorii o dva jezdce více, než ve Stocku. Doufám, že účast závodníků nebude klesat, spíše naopak a samotné závody budou pořád atraktivní minimálně tak jako dnes.