Finále XRay Challenge Trenčín 2011 + Foto a Video

08.10.2011 21:47

 

V sobotu a nedeli (1. a 2.10.2011) vyvrcholila letní část seriálu Xray Challenge velkým finále, které se jako již tradičně konalo v krásném prostředí areálu Xray ve slovenském Trenčíně. Tento areál poskytuje velké a kvalitní zázemí, příjemné prostředí a v neposlední řadě velkou a kvalitní asfaltovou dráhu. Po celý závodní výkend byl zajišten i bufet s velkým výběrem jídla, pití a příjemným personálem. Tak jak slibovala předpověď, tak se i stalo a celý víkend bylo krásně slunečno a teplo. Sluníčko svítili (někdy až moc) a teplota se dokázala vyšplhat až 29°C. To na začátek října neikdo nečekal.

Já dorazil do areálu v sobotu ráno kolem sedmé hodiny. Našel místo a pomalu vybalil vše potřebné. Postupně se začal plnit prostor depa a to jak venku, tak i uvnitř. Někteří jezdci trénovali již v pátek a tak měli drobný nádskok. Po odjetí první baterie jsem měl z dráhy velice dobrý pocit. Dráha je rychlá a tal bylo jasné, že nejrychlejší bude ten, kdo dokáže dělat nejméně chyb a držet ideální stopu. Na tribuně se střídalo již dost jezdců ale jaj dráha, tak i empire jsou dostatečně velké a tak každý kdo chtěl trénovat, místo našel. Já se rozhodl také ještě jednou zakroužit před začátkem závodu. Vše probíhalo bez problémů až do chvíle, kdy jsem najel na obrubník v lomené části rovinky. Vzhledem k tomu, že jsem na této dráze byl poprvé, myslel jsem si, že je tam plynulý nájezd. Chyba, nebyl. Je prý z druhé strany, shodli se kluci, kteří to tu znali, protože nájezdy na obrubníky jsou z druhé strany tedy v opačném směru jízdy. Auto tedy dalo pod plným plynem čelní ránu do betonového rantlu na začatku obrubníku, vylétlo do vzduchu a bylo jasné, že tohle nemůže dobře dopadnout. Taky že ne. Zlomené spodní i vrchní plato. Tedy auto absolutně neschopné jízdy. Do začátku závodyu zbývalo asi 45 minut a tak jsem se musel pořádně otáčet, abych stihnul postavit  nové auto. Vyndal jsem kufr s náhr. díly, kde jsem měl i nové obě plata a začal přešroubovávat celé auto. Pdařilo se mi to včetně nastavení do ranní rozpravy, ale byl to fofr. Ještě štěstí, že jsem měl vše potřebné sebou. Jinak by bylo po závodech.

Na rozpravě k závodu, kde nás přivítal i Martin Hudy, bylo všem připomenuto, že např. nepřítomnost při nasazování se bude trestat, příděl bodů bude dvojnásobný s odstupem 5-ti bodů a bude se dodžovat časový plán jízd. Pak začínala první jízda kategorie Stock. Každý měl dvě treningové měřené jízdy bez nasazovačů a podle nájezdů z těchto jízd bylo pak přerozdělení do kvalifikačních jízd. Já po svém rozmlácení auta v lomené části rovinky, jsem nějak měl u této pasáže problém, protože jsem se nemohl zbavit určitého respektu z tohoto místa a tak jsem byl pořád pomalejší než ostatní. Ve Stocku bylo celkem 23 piltů a tedy tři skupiny. TQ si vyjel Honza Červený, ale to nedokázal využít ve finále, kdy v konečném pořadí skončil až devátý. Spousta chyb ve finálových jízdách také odsunula v konečném pořadí i Lukáše Vopata, který startoval z druhého místa a celkově skončil až šestý.Naprosto úžasnou jízdou ve všech třech finálovkách si vítězství zajistil Honza Kanina. Velká gratulace. Druhý skončil Kuba Mrázek a třetí Zbyněk Fišer. B-čko výhrál Saša Kukan, který byl po celé dva dny také hodně rychlý a vítězství ve finále C si odnesl Jirka Olšar.

Moc pěkné a napínavé souboje probíhali i v ostatních kategoriích. Jeli se jako již tradičně kategorie OPEN, kde po velice napínavých soubojích nakonec vyhrál Martin Hudy, druhý dojel Martin Bayer a třetí místo patřilo Zdenovi Kunakovi. V Nosram Modified si pódiové umístění roebrali jezdci následovně: První Kunak, druhý M.Černý a třetí M.Kořínek. Napínavé souboje se odehráli v kategorii Nitro a GT.

Přehled výsledku TOP 10 ve všech kategorijích:

TC OPEN TOP 10 TC NOSRAM MODIFIED TOP 10
1.       HUDY MARTIN 1.       KUNAK ZDENO
2.       BAYER MARTIN  2.       ČERNÝ MAREK
3.       KUNAK ZDENO 3.       KOŘÍNEK MARTIN
4.       KOPECKÝ JAROSLAV 4.       MRÁZEK JAKUB
5.       EHRBAR DAVID 5.       HUDY JURAJ
6.       HUDY JURAJ 6.       VÉVODA LIBOR
7.       NEMČEK DAVID 7.       NEMČEK DAVID
8.       GEHRIG JAN 8.       KOŘÍNEK ROMAN
9.       ČERV MIROSLAV 9.       ŠIMURDA KUBA
10.     SLÁDEK MARTIN 10.     CIGÁNEK JIŘÍ
   
TC NOSRAM STOCK TOP 10 TC NITRO TOP 10
1.       KANINA JAN 1.       KRÖBER RICO
2.       MRÁZEK JAKUB 2.       ABRAHÁMEK MICHAL
3.       FIŠER ZBYNĚK 3.       VYŠÍN JIŘÍ
4.       OPL JIŘÍ 4.       HUDY JURAJ
5.       BÁBOVSKÝ MARTIN 5.       KISS ORBAN LASZLO
6.       VOPAT LUKÁŠ 6.       SINGER MANUEL
7.       BÁBOVSKÝ MATĚJ 7.       KANINA JAN
8.       DOLANSKÝ MIROSLAV 8.       ČERMÁK DAVID
9.       ČERVENÝ JAN 9.       LIPTÁK TOMÁŠ
10.     ŠVEC VLASTIMIL 10.     HUDY MARTIN
   
WORLD GT  
1.       ROVNÝ PETR                      
2.       HRADECKÝ ROMAN  
3.       DOLANSKÝ MIROSLAV  
4.       MALÉŘ LUDĚK  
5.       REZEK JAROSLAV  
6.       ŠTALMACH ROMAN  
7.       PEŠKA MILAN  
8.       POKORNÝ MILOŠ  

Co dodat na závěr? Z mého pohledu jen samé pozitiva. Celý závodní víkend byl skvěle organizován. U časomíry seděl Pavel Magda a to znamenalo polovinu celého úspěchu. V tom co dělá je člověk na správném místě. Moc se mi líbilo, že ráno byl  vyvěšen časový rozpis jízda po celé dva dny se jelo přesně dle rozpisu. Nedošlo k žádným komplikacím a zdržováním. Zázemí jak jsem psal perfektní, jídla a pití dostatek, příjemné počasí a dobrá atmosféra přispěli k perfektně strávenému víkendu. Byl jsem v Trenčíně poprvé a všem můžu jenom doporučit. Léto je za námi a po krátké přestávce se opět sejdeme na koberci v Praze v sportovní hale na Třebešíně, která se moc osvědčila. Poděkování patří všem jezdcům, kteří na tyto závody chodí a hllavně pořadateli panu Kořínkovi, protože bez jeho přístupu a snaze dělat závody pro nás na vysoké úrovni, bychom se na tomto serilálu nesvezli.

Foto ze závodů je k dispozici ve fotogalerii.