3.XRAY Challenge Praha 12.11.2011

14.11.2011 19:59

Zimní sezóna se rozjela a v Praze ve velké a moderní sportovní hale na Třebešíně se konal již třetí závody této série. Nový čas otevření haly se osvědčil a osmá hodina je ideální pro vstup do haly. Tvar dráhy byl tentokrát více techničtější a asi nezáludnějším místem byla poslední část okruhu, těsně před nájezdem na cílovou rovinku, takzvaná "Kaninova pasáž" Skutečně tato část dráhy dala zabrat i mě a pokud se závodníkům nepodařilo trefit ideální stopu, hodně se zde ztrácelo. Dalo se tady i hodně získat. V tomto místě bylo nejvíce "leteckých" situací. Některé lety aut byly excelentní.

Na tomto závodě se jako již tradičně nejvíce závodníků přihlásilo do kategorie STOCK a to v počtu 39. V kategorii OPEN a MODIFIED bylo celkem 19 jezdců a myslím si, že sloučení těchto dvou kategorií je jenom dobře, protože jinak by každá měla cca 10 pilotů, což nepřidává dané kategorii na atraktivitě. Vždy je lepší, když je větší konkurence. Ranní trénink byl organizovaný a tak měl každý prostor si vyzkoušet trať. Potom, co jsme se svezli, bylo většině pilotů jasné, že dnes to bude o kousek náročnější. Koberec bez gripu a tedy mít lehký prst na plynu a přesnou ruku při držení ideální stopy byla nutnost.

Samotné první kolo kvalifikace začalo kolem desáté. Ve Stocku bylo většině jasné, že kvalifikovat se do první desítky bude hodně těžké. To se dnes nepodařilo např. Honzovi Červenému, který kvůli problémům dosáhl pouze na 11 pozici v kvalifikaci. Svoji kvalitu potvrdil jednoznačným vítězstvím ve finále skupiny B a budeme veřit, že na příštím závodě se problémům vyhne a opět se usadí mezi nejlepší desítkou. Celkovým vítězem ve Stocku se stal Honza Kanina před Petrem Hrškou a dobře jezdícím Karlem Doležalem.

Kompletní výsledky jsou zde

Ve sloučených kategorijích Modified a Open se stal vítězem s přehledem Petr Grof před Jirkou Janouškem a dobře jedoucím Mírou Červem. ( pěkný výkon dědku :-) )

Před poslední finálovou jízdou sobotního dne proběhla malá debata ohledně mazání na pneu. Martin Kořínek jako pořadatel svolal všechny přítomné jezdce a otevřel otázku používání mazání. Vedli ho prý k tomu časté dotazy jezdců, kterým předepsané Corally mazání nevyhovuje a na koberci, který neovplývá velkým gripem vůbec nefunguje. Při hlasování, kdy výsledek byl témeř vyrovnaný, bylo o pár hlasů více pro to, aby se uvolnilo toto pravidlo. Od příštího závodu je tedy na závodech seriálu XRAY v Praze možné používat jakékoliv mazání bez zápachu, dle volby samotného jezdce. Já jsem se přiklonil k zachování současných pravidel a to, ponechat jednotné mazání i když jsou k dispozici i jiné typy, které pomůžou hlavně na tratích s malým gripem dosáhnout lepší trakce auta a to ze dvou důvodů. Všichni jezdci, či už ti, kteří jsou spokojení a i ti, kteří si stěžovali, mají stejné podmínky a za druhé, proč měnit nebo upravovat pravidla v průběhu sezóny. Nicméně proti rozhodnutí nic nemám a uvidíme, jak se bude komu dařit. Ono stejně, i když bylo platné současné pravidlo jednotného mazání, našli se jezdci, kteří pořád hledali způsoby, jak toto obejít. Pro mne trochu nepochopitelné jednání a přístup, ale to ať si každý spytuje svědomí sám. Mě osobně se nelíbí a štítí přístup pilota, že za každou cenu musím udělat něco, co mne vůči ostatním může zvýhodnit a pomoci se dostat na lepší pozici. V principu je tedy uvolnění tohoto pravidla "plus" , protože když budou mít lidi pocit, že jiné a lepší mazání pomůže k dosažení lepšího výsledku, nikdo nemůže pak případně argumentovat tím, že dotyčný použil to, co nebylo povoleno.

 

Sobotní závod jinak proběhl bez komplikací a po celý den panovala pohodová atmosféra. Dokonce i počet účastníků kolem 60-tky je příjemný. Samotný závod není moc zdlouhavý a i přes pozdější vstup do haly, se konec závodu pohybuje kolem 17-té hodiny. Tak tedy nashledanou při dalším 4. pražském kole, které se pojede již v neděli 20.11.2011.