3.OPEN Čelákovice 26.6.2011

26.06.2011 20:31

Tak konečně to v této letní sezóně vyšlo a mohl se odjet sice již třetí, ale v podstatě první závod na dráze v Čelákovicích. Ty první dva se bohužel kvůli nepřízni počasí nekonali. Dnes to bylo také na mále, ale počasí nakonec vyšlo. Byl jsem také mezi přihlášenými, nicméně předpověď neslibovala nic dobrého. Ráno jsem psal klukům, kteří již byly na dráze jak to vypadá a odpověď? Na dráze je voda a je mokrá. Zůstal jsem tedy doma, protože pohled z okna nebyl moc vábný. Těžké mraky a mrholení. Před půl desátou telefonát z dráhy, jak to se mnou vypadá. Dráha se vysušila a závod se pojede. Nechal jsem se tedy ukecat, naložil věci do auta dojel na dráhu.

Po mém příchodu se již jeli první jízdy a tedy svou první jízdu jsem nestihl. Vybalil jsem potřebné věci a rychle dal nabíjet baterie, abych stihl další jízdy. První kolo se jelo na již oschlé trati, ale místy byla dráha vlhká a tedy styl jízdy s citem na plynu bylo nutností. Vrátim se ale ještě k pravidlům tohoto seriálu. Jedou se v podstatě tři kategorie a níže je přepis pravidel, které jsou vypsány pořadatelem.

Kategorie Čelákovice Open elektro 1:10

Výrobce:        bez omezení
Motor:            bez omezení
Baterie:            do jmenovitého napětí 7,4 V
Pneu:             bez omezení
Karoserie:       libovolná zakrývající kola, max. šíře 190 mm
Otvory:           pouze pro anténu průměr 10 mm.
Závod:            6x 6 min (dvě nejhorší jízdy se škrtají), po odjetí prvních třech jízd se složení skupin znovu roztřídí podle najetých kol

F1 serie 1:10 Čelákovice 2010-2011

Podvozek:        pouze zadní náhon např. Tamiya F103GT, F103RM, Gross Racing, Kawada atd…
Motor:              LiFe baterie: motor tř. 540 střídavý max. 13 závitů nebo stejnosměrný Tamiya černý plechový,
Ostatní baterie: motor tř. 540 střídavý max. 17 závitů nebo stejnosměrný Tamiya stříbrný plechový
Převody:           libovolné
Baterie:            libovolné do jmenovitého napětí 7,4 V
Karoserie:         libovolná F1
Otvory:             pouze na anténu průměr 10 mm
Pneu:                mechová pro F1
Mazání:             povoleno (na koberci)
Tuning:             není omezen
Závod:             6x 6 min (dvě nejhorší jízdy se škrtají), po odjetí prvních třech jízd se složení skupin znovu roztřídí podle najetých kol

Active Cup 1:10M Čelákovice 2010-2011

Podvozek:         A210SS nebo jiné podvozky 1:10M
Motor:               LiFe baterie: motor tř. 540 střídavý max. 13 závitů nebo stejnosměrný Tamiya černý plechový,
Ostatní baterie: motor tř. 540 střídavý max. 17 závitů nebo stejnosměrný Tamiya stříbrný plechový
Převody:           max. převodový poměr 2,32 (např. 72 zubů kolo a 31zubů pastorek, modul 48 DP)
Baterie:            libovolné do jmenovitého napětí 7,4 V
Karoserie:         libovolná zakrývající kola, max 190 mm
Otvory:             pouze na anténu průměr 10 mm
Pneu:                mechová dodaná pořadatelem
Mazání:             povoleno (na koberci)
Závod:              6x 6 min (dvě nejhorší jízdy se škrtají), po odjetí prvních třech jízd se složení skupin znovu roztřídí podle najetých kol.

Jako již tradičně, jsem jezdil první zmiňovanou kategorii a to OPEN. Většina jezdců měla své stroje osazeny výkonnými střídavými motory o 4,5 a 5,5T závitů. Já se rozhodl pro motor 9,5T a myslím, že to nebyla špatná volba. Na dlouhé rovince, která na této nové dráze je, jsem byl např. proti Mírovi Červovi, který jel s motorem 4,5T mnohem pomalejší, ale v ostatních pasážích tratě to vyšlo na stejno. Bylo to tedy o hladkém a čistém průjezdu stopy. Tato dráhá zatím nemá gripu na rozdávání a proto je cit na plynu hodně důležitý. Auto se zde lehce dostává do smyku. Naštěstí mraky se protrhávali a chvilakmi vykukovalo i sluníčko a tak dráha oschla. Bylo to znát i na časech jednotlivých jízd, kde každou jízdou se časy na kolo zrychlovali asi o 1s. Mne se podařilo všechny jízdy, tedy kromě té první, kterou jsem nejel vyhrát. Byl to příjemný den. Nejvíc jsem se tahal o lepší umístění s Mírou Červem, ale ani Víťa Hola nezaostával a tak fakt jsem si dnešní den užil. Víta zkoušel různe nastavení auta, protože na poslední finálové jízdy obul auto na měchové kola. Dle jeho slov, se auto chovalo až moc hodně, na co prý není zvyklý a tak v poslední jízdě přezul zpět na gumové pneu.

Byl to velice poklidný pohodový závod. Nikdo nikam nezpěchal a vše proběhlo v dobré náladě a přátelské atmosféře. Bylo vidět, že rozdělení závodů na sobotu (se spalovacím motorem) a neděli (elektry) nebyla asi špatná volba. Krátce po odjetí poslední jízdy proběhlo vyhlášení výsledků a předání pohárů. Pokud to bude fungovat takhle dál, letošní sezóna by se mohla podařit. Je sice potřeba si zvyknout na způsob hodnocení, ale zase na druhou stranu i ten komu se nepovedou první kvalifikační jízdy, má pořád šanci obsadit nejlepší pozice. Snad už si čelákovický seriál vybral všechny špatné a propršené dny a všechny další závody se odjedou v plánovaných termínech. V kategorii OPEN bylo konečné pořeadí TOP3 následovné:

1. Ďurana Rado

2. Míra Červ

3. Víťa Hola

Ostatní umístění a kompletní výsledky jsou na stránkách pořadatele a na závěr bych chtěl jenom dodat, že již se teším na další možnost si zajezdit na této nově zrekonstruované dráze.

Foto ze závodu viz Galerie - Foto Závody